co daje picie wody?

Co daje picie wody? Lepszy metabolizm, detoks oraz skuteczna walka z cellulitem

Smukła sylwetka, mniejszy cellulit, zdrowe serce. Dowiedz się, dlaczego warto dbać o właściwe nawodnienie organizmu i jak najlepiej to zrobić.

Częste picie wody – jakie daje korzyści

Tak naprawdę można by zapisać nimi całą kartkę. Odpowiednie nawodnienie wpływa na funkcjonowanie całego organizmu, a niedobór wody może zachwiać jego równowagę. Sprawdź, co daje Ci woda:

  • Gwarantuje prawidłowy metabolizm – bez odpowiedniej ilości wody Twój organizm nie jest w stanie w ogóle funkcjonować. Jest ona niezbędna do procesów odżywienia każdej komórki organizmu. Woda bierze też udział w trawieniu i reguluje metabolizm. To niezwykle ważne zwłaszcza gdy marzysz o tym, żeby szybko schudnąć. Jeśli wypijasz zbyt mało wody, Twój organizm przełącza się na tryb oszczędzania. Metabolizm wtedy spowalnia, a Ty szybciej tyjesz. Do tego woda potrafi przechytrzyć Twój apetyt, bo wypełnia żołądek i zwiększa uczucie sytości. Pierwszym krokiem w walce o szczupłą sylwetkę powinno być więc odpowiednie nawadnianie organizmu.
  • Zapewnia prawidłową pracę serca – niewystarczające nawodnienie prowadzi do zaburzenia równowagi elektrolitów w organizmie, w tym sodu i potasu. To one stoją na straży prawidłowego ciśnienia krwi. Niedobór elektrolitów zaburza również pracę mięśni, przez co możesz mieć wrażenie, że są osłabione, sprzyja zmęczeniu, gorszemu nastrojowi czy problemom z koncentracją.
  • Działa jak intensywny detoks – dostarczanie organizmowi odpowiedniej ilości płynów wspomaga filtrację nerek i dzięki temu przyspiesza usuwanie z niego toksyn. Pijąc wodę w odpowiedniej ilości zapewniasz więc sobie lepsze samopoczucie.
  • Picie wody może wspomóc walkę z cellulitem – wprawdzie całkowicie go nie zlikwiduje, ale ponieważ poprawia ukrwienie i metabolizm, może go zmniejszyć.

Jak właściwie pić wodę?

jak pić wodę?Wokół picia wody narosło wiele mitów. Ile tak naprawdę powinno się jej pić i jak robić to najlepiej? Według obliczeń amerykańskich naukowców na każdą dostarczoną kcal powinno się wypijać ml wody. Ilość dostarczanych płynów powinna więc tak naprawdę zależeć od tego, ile jesz oraz jak aktywny prowadzisz tryb życia. Przy diecie o wartości 2000 kcal należy wypijać dwa litry wody dziennie. W to wlicza się jednak także woda z jedzenia, czyli na przykład z warzyw, owoców, zup, itd. Gdy intensywnie ćwiczysz lub podczas upałów musisz oczywiście wypijać jej więcej, bo organizm łatwo traci ją z potem. Podobnie, gdy zależy Ci na przyspieszeniu metabolizmu i schudnięciu.

A jak najlepiej pić wodę? Wcale nie dopiero wtedy, gdy odczuwamy pragnienie. Nie jest też dobre wypijanie jej jak największej ilości na raz, gdy sobie o niej przypomnimy. Najlepiej wypijać równowartość jednej szklanki, co godzinę. Aby zapewnić sobie jak najlepszy metabolizm, nie powinno się jednak tego robić do posiłku, ale zachować minimum półgodzinny odstęp. Dobrze jest też wypić szklankę wody tuż po przebudzeniu, aby od rana podkręcić metabolizm.

Mineralna czy źródlana?

Oprócz tego, jak pijesz wodę, ważne jest też to, jaką wybierasz. Odpowiednia jest zwykła woda z kranu, zwłaszcza po przefiltrowaniu. Jeśli jednak wolisz kupną, od źródlanej lepsza jest mineralna. Jest bogata w mikroelementy, których nie ma w tej pierwszej. Jeśli nie masz problemów jelitowych lub żołądkowych, możesz też pić wodę gazowaną. Staraj się tylko nie robić tego przed ćwiczeniami, bo może powodować uczucie ciężkości na żołądku i przez to utrudniać treningi lub osłabiać ich efekty.

Dodaj komentarz