Menu Zamknij

Dieta dr Dąbrowskiej – zasady oraz efekty stosowania

dieta dr dąbrowskiej

To niezwykle popularna ostatnio dieta, która ma wysmuklać sylwetkę, oczyszczać organizm i pomagać mu w zwalczaniu wielu chorób.

W Polsce stało się o niej głośno za sprawą gwiazd takich jak Sonia Bohosiewicz, Anna Popek czy Karolina Szostak, którym udało się na niej zgubić wiele zbędnych kilogramów. To jednak wcale nie nowa dieta, bo stworzyła ją kilkadziesiąt lat temu polska lekarka, Ewa Dąbrowska. Ma działać jak intensywny detoks dla organizmu, który mobilizuje go do regeneracji i gwarantuje lepsze samopoczucie.

Jak działa dieta dr Dąbrowskiej?

Silny detoks, jaki fundujesz swojemu organizmowi w trakcie tej diety ma sprawić, że przełączy się on na tryb oczyszczania. Dzięki temu zacznie spalać tkankę tłuszczową, ale także wszystko to, co w nim zalega. W ten sposób dieta ma poprawiać odporność i łagodzić objawy wielu chorób, w tym autoimmunologicznych, jak Hashimoto, migren czy schorzeń skórnych, na przykład alergii lub trądziku. Do tego, według niektórych lekarzy, może być pomocna w leczeniu miażdżycy czy insulinooporności. Dieta dr Dąbrowskiej może trwać od kilku dni aż do czterdziestu dwóch. Musisz jednak pamiętać, że nie jest ona sposobem odżywiania już na stałe, jedynie czasową formą głodówki, która ma usunąć toksyny z organizmu. Warto zastosować ją też wtedy, gdy planujesz zmienić dietę, bo może być do niej dobrym wstępem. Dieta ta w połączeniu zdrowymi nawykami pomoże szybko schudnąć kilka kilogramów. Zachęcamy do przeczytania artykułu, w którym podpowiadamy jak można schudnąć 5 kg, 10 kg a nawet więcej!

Siła warzyw i owoców

Podczas tej diety większość rzeczy, które jesz na co dzień, musisz wyeliminować z jadłospisu. Należy usunąć z niego wszelkie źródła białka, zboża oraz tłuszcze. Dlatego musisz zrezygnować między innymi z mięsa, ryb, nabiału, jaj, a także orzechów. Dozwolone są za to warzywa i owoce, ale też nie wszystkie. Z warzyw można jeść wyłącznie niskoskrobiowe. Należą do nich sałata, botwinka, seler naciowy, pomidory, papryka, marchew, buraki, pietruszka, kapusta, brokuły, kalafior, dynia, cebula czy czosnek. Możesz jeść je surowe albo gotowane, duszone lub pieczone. Przyprawiane jedynie ziołami, bez dodatku soli, cukru czy nawet łyżki oliwy. Z owoców wybieraj wyłącznie te o niskiej zawartości cukru, jak jabłka, grejpfruty czy jagody. W trakcie diety możesz pić wodę, herbaty owocowe, ziołowe oraz soki. Polecane są zwłaszcza te z zielonych warzyw, jak natka, seler, pokrzywa, szczaw czy szpinak. Całkowicie zabroniona jest za to kawa oraz alkohol. Plusem diety jest to, że nie musisz w ogóle ograniczać liczby posiłków. Możesz jeść tyle razy dziennie, ile chcesz. Aby dieta przyniosła efekty najlepiej stosować ją przez tydzień raz miesiącu albo przez kilka dni w każdym tygodniu.

Czy to dieta dla każdego?

Jeżeli już jesteś na jakiejś diecie, zwłaszcza eliminacyjnej, dietę dr Dąbrowskiej stosuj raczej tylko przez kilka dni, a nie tygodni. Wprawdzie dostarcza ona organizmowi ważnych witamin i minerałów, ale jest pozbawiona innych cennych dla niego składników, takich jak białka czy tłuszcze. Nie powinny jej stosować osoby w ciąży czy cierpiące na choroby przewlekłe, jak nadczynność tarczycy. Nie bądź też na niej zbyt długo, jeśli prowadzisz bardzo aktywny tryb życia lub trenujesz intensywnie jakiś sport, na przykład biegasz w maratonach. Ponieważ dostarcza ona organizmowi niewiele kalorii, możesz mieć w trakcie niej znacznie mniej energii niż zazwyczaj.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

To również Cię zainteresuje:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *