Pasta z kaszy jaglanej i oliwek – na kanapki lub jako farsz do jajek

Pasta z kaszy jaglanej i oliwek – na kanapki lub jako farsz do jajek

Pasta z kaszy jaglanej i oliwek idealnie pasuje do kanapek, ale możemy wykorzystać ją także na inne sposoby. Na pewno na uwagę zasługuje jej nietypowy smak, który jest bardzo intensywny za sprawą zielonych oliwek. Zdajemy sobie sprawę, że smak pasty nie każdemu przypadnie do gustu. Dlatego zielone oliwki można zastąpić czarnymi, których smak jest bardziej „znośny” dla kubków smakowych. Jedno jest pewne – pastę polecamy oliwkożercom!

Pasta z kaszy jaglanej i oliwek – składniki:

  • pół szklanki suchej, niegotowanej kaszy jaglanej
  • szklanka zielonych oliwek
  • oliwa z oliwek
  • sól
  • pieprz
  • ewentualnie pieprz ziołowy

Pasta z kaszy jaglanej i oliwek – przygotowanie:

  1. Kaszę jaglaną wsypujemy na sitko i przelewamy wodą – zimną i wrzącą. Następnie kaszę przesypujemy do garnka i zalewamy szklanką zimnej wody. Kaszę przykrywamy, doprowadzamy do wrzenia. Zmniejszamy ogień i gotujemy ją na małym ogniu, pod przykryciem przez ok. 15 minut. W trakcie gotowania nie odkrywamy garnka ani nie mieszamy kaszy.
  2. Po ugotowaniu kaszy pozostawiamy ją do ostudzenia.
  3. Do kaszy dodajemy oliwki i całość blendujemy na jednolita masę.
  4. Pastę przyprawiamy solą oraz pieprzem. Dodajemy łyżkę oliwy i całość jeszcze raz blendujemy.

Pastę z kaszy jaglanej i oliwek można wstawić do lodówki, aby się „przegryzła”.

Osoby niejedzące pieczywa również mogą wykorzystać zalety tej pasty. Można wykorzystać ją jako farsz do jajek czy położyć nieco na plastrze sera, wędliny czy sałaty.

Zapraszamy do testowania innych przepisów na smaczne dania z wykorzystaniem kaszy jaglanej. Niedługo na blogu pojawi się przepis na pastę z kaszy i suszonych pomidorów oraz przepis na pastę cukiniową.

Dlaczego warto jeść kaszę jaglaną?

Kasza jaglana jest jedną z najzdrowszych kasz. Jest bezglutenowa i zasadotwórcza. Nie powoduje alergii. Zawiera krzemionkę, która ma pozytywny wpływ na zdrowie włosów, skóry i paznokci. Ponadto kasza jaglana jest źródłem witamin z grupy B takich jak tiamina (B1), B2 (ryboflawina) oraz pirydoksyna (B6). Spożywanie kaszy jaglanej w trakcie przeziębienia pozwala zmniejszyć stan zapalny błon śluzowych oraz działa osuszająco na zatoki, dzięki czemu sprawdza się przy katarze. Ale zalet kaszy jaglanej jest znacznie więcej. Z całą pewnością warto włączyć ją do naszego jadłospisu w postaci dodatku do dań lub jako bazę tak jak w przypadku pasty oliwkowej.

Dodaj komentarz