Placki z kaszy jaglanej i twarogu – po prostu pycha!

Placki z kaszy jaglanej i twarogu – po prostu pycha!

Placki z kaszy jaglanej i twarogu to doskonały sposób na smaczny i zdrowy deser, choć nie można mu odmówić kaloryczności. Tak czy inaczej warto wypróbować ten przepis, gdyż jego modyfikowanie pozwoli nam uzyskać różne efekty. Zamiast rodzynków można dodać kawałki brzoskwini lub inne owoce czy bakalie. Zamiast powideł można zastosować inny dodatek. Do wyboru, do koloru. Ważny jest jednak sam etap przygotowania placków. Masa nie może być zbyt luźna, ponieważ placki będą się rozpadać podczas smażenia.

Placki z kaszy jaglanej i twarogu – składniki:

  • ok. 300-400 g twarogu (nie może być to twaróg sernikowy z wiaderka, ponieważ placki się rozpadną)
  • 2 szklanki ugotowanej kaszy jaglanej
  • brzoskwinie, rodzynki lub inne ulubione bakalie
  • 1 jajko
  • olej do smażenia

Placki z kaszy jaglanej i twarogu – przygotowanie:

  1. Przed przystąpieniem do wykonania placków z kaszy jaglanej i twarogu należy ugotować kaszę i ją ostudzić. Pamiętajmy, że na szklankę suchej kaszy jaglanej przypada 1,5 szklanki wody. Gotujemy pod przykryciem do momentu aż kasza wchłonie całą wodę. Pilnujemy, aby nie przypaliła się. Nie mieszamy! Gotowanie kaszy na wodzie nie jest koniecznością. Można do tego celu wykorzystać np. mleko kokosowe.
  2. Ugniatamy twaróg. Można zrobić to ręką, widelcem lub drewnianym tłuczkiem. Twaróg powinien mieć jednolitą konsystencję. Osoby bardziej leniwe mogą skorzystać z maszynki do mielenia i w niej zmielić twaróg. 😉 Nie używamy twarogu sernikowego z wiaderka, ponieważ jest on zbyt rzadki i sprawi, że placki rozpadną się podczas smażenia.
  3. Do twarogu dodajemy ugotowaną i przestudzoną kaszę jaglaną i całość dokładnie mieszamy.
  4. Do placków możemy dodać rodzynki, lub pokrojone w kostkę brzoskwinie. Pamiętajmy jednak, żeby nie przesadzić z ilością owoców czy bakalii, ponieważ placki mogą się rozpadać.
  5. Do masy dodajemy jajko. Etap ten można pominąć lub jajko zastąpić czymś innym, co bardziej zlepi masę np. siemię lniane, inulina.
  6. Nabieramy masę za pomocą łyżki stołowej. Formujemy kulki, a następnie spłaszczamy je do postaci placków.
  7. Na początek, na rozgrzany olej warto położyć „placka testowego”, by mieć pewność, że masa jest stabilna, a placki nie rozpadają się w trakcie smażenia i przewracania ich na drugą stronę. Jeżeli okaże się, że masa jest zbyt rzadka, dodajmy do niej więcej kaszy, mąki lub zmielonego lnu.
  8. Placki należy smażyć z obydwu stron na złocisty kolor. Smażmy na średnim ogniu. Po zdjęciu z ognia należy odsączyć je na pergaminie lub ręczniku papierowym. Placki w trakcie smażenia chłoną pewną część tłuszczu, w związku z czym stają bardziej kaloryczne. Alternatywnym sposobem ich przygotowania jest pieczenie placków w piekarniku.

Z czym podawać placki z kaszy jaglanej i twarogu?

Najlepiej sprawdzą się powidła domowej roboty. W tym przepisie zostały wykorzystane powidła śliwkowe, a wierzch placków pokrywają kawałki brzoskwini.

Piszcie w komentarzach, w jaki sposób podajcie Wasze placki! Życzymy smacznego!

Dodaj komentarz